Siapa 'Arep Skema' Ni?

WRITTEN BY : ARRIF TIME : 1:37 PM TOTAL COMMENTS : 2


Assalamualaikum dan salam sejahtera semua.

Sememangnya aku tengah tak ada idea dan tak ada benda lah sangat nak update blog tak seberapa ni kan. Tapi tetap nak rajin jugak jari ni menaip. Haha



Jadi daripada tak ada topik ni kan, better aku kogsi sikit pasal sejarah hidup aku. Eh eh bukan sejarah masa lampau tau. Cuma sejarah pasal macamana wujudnya nama Arep Skema ni. Masing masing ada sejarah dan cerita tersendiri kan dari mana dapat nama samaran dekat alam maya ni kan? So ni cerita pasal aku..

Mula dari nama aku.. Siapa aku? Aku Yang Bernama Amirrul Arrif. Tu lah aku. Jadi mana aku dapat Nama Arep Skema. Sebenarnya "Arep" yang datang dulu sebab nama aku "Arrif", jadi sudah terbiasa dekat lidah kawan-kawan dan sedara yang lidah jawa tu sebut "Arep". Huruf F bertukar P, Huruf I bertukar E. So from that lah lekat nama aku "Arep", jarang orang panggil aku "Amirrul" sebab bagi aku macam janggal gila orang panggilaku "Amirrul" Okay so itu pasal "Arep"

Now about "Skema" .Macamana aku boleh dapat samaran macamtu dan boleh lekat dekat nama aku ni? Well, ceritanya macamni.. Dulu aku tak pakai cermin mata, tapi start form 3 or form 4 tu aku start wearing glasses. But time tu just cermin mata yang bingkai besi biasa je lah sebab time tu musim top cermin mata macamtu. But time tu just normal jelah. And i think masa form 5 awal tahun kod, ke pertengahan tahun aku mula ganti cermin mata baru yang more to hipster bentuknya sebab tengah trending and more like teenagers nowadays lah. And i got special and limited edition punya binkai sebab bukan bingkai biasa tapi style macam kayu punya. Really rare lah bagi aku. Hahaha. 

So start dari situ, bila dah tukar cermin mata, pergi sekolah aku malu malu sikit sebab malu tunjuk cermin mata baru. Haha. Oh btw dulu aku jenis rambut sikat tepi muka nerd. Gila innoncent aku dulu. Haha. Ditambah dengan cermin mata hipster, so dari situ member sekeliling aku panggil aku "Skema". Lama lama terus lekat nama "Arep Skema" ni, dari situ lah aku terus tukar nama FB, nama Twitter dan segala benda lain, aku Official kan nama 'Arep Skema' tu. Jadi sampai sekarang lah orang kenal aku dengan nama "Arep Skema"

Jadi itulah sejarahnya.. Aku saje bercerita pasal ni, tak salah kan kongsi kongsi cerita masing masing. Kauorang kalau ada cerita macamni jugak, kongsi lah sekali ye? Hehe.

Oh kaorang nak duit cepat? Join ni --> Duit Cepat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2 comments:

  1. asal pakai spect je budak skema,asal pakai spect je pengawas atau pustakawan...spect..spect...spect...akak pun budak skema...=p

    ReplyDelete
    Replies
    1. @Cahaya Kehidupan
      haha tahu pun. pantang betul bila pakai spect ni. Ada je dapat gelaran.

      Delete

Dah baca kan? Komen lah sikit. Sikit pun jadilah.
Fikir sebelum menaip. ;)