Then And Now : 2011 Japan Tsunami

WRITTEN BY : Arep Skema TIME : 7:56 PM TOTAL COMMENTS : 8
Assalamualaikum dan salam sejahtera penduduk planaet sfera ni.

Sihat ? Okay alhamdulillah. Kenyang ? Okay Alhamdulillah. Ingat ? Okay Alhamdulillah jugak. Ingat ape ?

- Semua orang Pray For Japan
Ha ingat ape kan . Korang ingat tak masa tahun lepas yang Tsunami melanda Negara Jepun dengan teruknya ? Mesti ingat kan. So kalau korang nak tahu hari ni 11.3.2012 genaplah setahun Jepun dilanda Tsunami. Err maksud aku bukan lah dari 11.3.2011 sampai hari ni Jepun kena Tsunami, but korang fahamlah kan. *jangan buat saspen* . 

Mesti ramai tak sangka kan Jepun kena Tsunami masa tu kan. Ye aku pun tak sangka. 9.8-magnitud tu seh gegaran punca Tsunami tu. Kematian lebih kurang  15,000 tu *seach google*.  Dan yang aku ingat masa Jepun kena Tsunami tu ,ada orang cakap :
''Negara maju pun boleh kena Tsunami''
Bagi aku ,aku tak setuju sangat kod dengan dialog tu. Negara maju tak menjamin keselamatan negara kerana kuasa Allah lebih dari segala-galanya. Negara maju dengan teknologi canggih-manggih sekalipun sampai buat tembok cecah ke langit sebab nak lindung negara tabole sebab takde benda boleh halang kuasa Allah. :)

So dengan dekat sini aku selitkan video kesan selepas kena dan keadaan Jepun sekarang lepas kena Tsunami. So macam biasa video pinjam dari Youtube lah kan. Takan Wikipedia pula :D



Gambar-gambar ni diambil 9.3.2012 . So kita Pray For Japan okay :')

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

8 comments:

  1. Miza ingat lagi masa tsunami ni berlaku miza ikut kelurga anta rombongan pegantin abg sedara miza nikah at pahang . time tu akad nikah dalam pagi gitulah *lupe* masa tu hujan lebat selebatnya . macam nak ribut pun ada . Subhanaallah . atap masjidtu pun ada yang terbang . n masa nk gerak balik rasa gegaran . balik shelet *tak tahu eja mcm ana--'* bukak tv tgk berita jepun dilanda tsunami :') subhanallah kuasa allah xde sape yg boleh lawan . #malaysia pun kena serpihan gegarannya jugak .

    ReplyDelete
  2. @Cik Chokie
    Hmm.. Alhamdulillah lah miza tak de kena pape. Hmm betul tu, tade sape boleh lawan :)

    ReplyDelete
  3. kuasa tuhan..

    walaupun Jepun canggih dan telah menyediakan banyak preparation utk menghadapi tsunami dan gempa bumi,

    tapi kuasa tuhan manusia tidak boleh mengelak. sama mcm hari kiamat

    ReplyDelete
  4. @RazFiRa
    Hmm betull tuu.. Kita terima je kan :)

    ReplyDelete
  5. tu namanya takdir Allah swt kan? waima Malaysia pon kalau DIA kata tsunami maka tsunami akan melanda malaysia. (harap dijauhkan)

    ReplyDelete
  6. @cIk JanNah
    Hmm. takdirr. Kita kena terima je kan :)

    ReplyDelete
  7. negara yg maju tulah pling nak uji..

    nak bgi manusia sedaq sket,,,
    manusia buatlah maju atau kuasa teknologi sekuat mna...
    tetap xdapat lawan kuasa Ilahi

    ReplyDelete

Dah baca kan? Komen lah sikit. Sikit pun jadilah.
Fikir sebelum menaip. ;)