Kisah Perempuan Dengan Cermin Ajaib !

WRITTEN BY : Arep Skema TIME : 2:54 PM TOTAL COMMENTS : 6
Assalamualaikum dan salam sejahtera penduduk planet sfera lonjong sikit :D

- Huaarhhh ! Hahaa !
Okay haii holaa ! Sejak dua menjak ni aku asik menghupdate blog kan .Okay taniah kepada diri aku sebab boleh update blog. *penonton bersorak diiringi musik dari okestra tadika* .

Ni aku nak cakap lah kan. Post kali ni yang ini memang fokus kepada kaum hawa yang lagi lembut lagi tak bermaya lagi sopan lagi santun lagi pandai perah santan :D So sebelum tu aku menyusun jari kaki dan tangan mohon maaf kalau ada yang tak terima dengan pendapat aku ni. Kang tak memasal terserempak aku dekat luar terus ikat shawl korang dekat leher aku sekuat-kuatnya, pijak telinga aku, conteng lipstik dekat tapak kasut aku. haha. Okay jangan ea. korang baik kan :D

Benda ni sebenarnya aku tak ambik pusing sangat lah. Tapi kadang kalau dah selalu jadi dekat depan mata aku rasa terus aku nak amik pusing 2-3-4 kali jugak. Tu yang aku cakap dekat sini. 

Em perempuan hidupnya memang sentiasa ada cermin ke ? Cermin muka tu kan. Cermin bedak tu. Dekat kelas aku memang tak semua bawak. Tapi ada segelintir yang bawak . Yang aku taboleh blah lah kan. Time cikgu mengajar tengok cermin, betulkan tudung, tengok bedak rata ke tak, tengok jerawat dah masak ke belum. Then 5 minit kemuadian tengok lagi. Buat perkara yang sama lagi. Then setengah jam lagi mintak izin keluar kelas, ha memang sah lah tengok cermin lagi, dekat toilet cermin dah macam cermin sakti dah. Besar gedabak. Puas lah korang tengok muka sambil senyum sorang-sorang. dalam hati cakap, cantiknya bidadari yang tengah tengok cermin ni. *perasan*

Lagi kann, time dah nak balik pun sempat lagi tengok cermin tu. hahaa. Aku tengok muka dah elok lahh. Takdenya cacat, tadenya conteng conteng macam askar masuk hutan tu haa. Memanglah nak biar nampak cantik jekan. Okay tu takpe. Siapa tanak cantik kan ? Tapi kenapa lah setiap 5 minit perlu tengok cermin?  time cikgu mengajar tengok cermin ? Bila cermin  hilang ke pecah je dah gelabah macam dunia ni nak hancor. Macam gedik pulak, aku rejam pakai meja kang terus senyap. --'

So kesimpulannya, jangan biasakan lah asik 24 jam dengan cermin jee.Tak kemana lah muka kau tu. Dah tua berkedut jugak nanti kan :) Soo bubye

Assalamualaikum fellas :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

6 comments:

  1. perempuan dengan cermin umpama nyawa. boleh tak macam tu.? hehehe

    salam singgah :)

    ReplyDelete
  2. hahahaha thumbs up lagi budak ! :D

    err ada terasa sikit lerr --' huhu but x 24h tengok cermin . n xpenah bawak cermin pun g sekolah #budak baikkan saya ? hohoho XD . ok tipu lah xtengok cermin langsung, kadang2 tu delah tgk . lelaki un same . kalau at sekolah miza tu . tang jambul tuh . hahaha dah la tandas tu open n xde dinding . ish2 . #tandas nk buang air tu ada la pintu n dinding kang arep pk lain lak . ^^

    ReplyDelete
  3. @cIk JanNah
    Ohh boleh sesangat kalau dah memang kenyataan :D

    ReplyDelete
  4. @Cik Chokie
    Hahaha budak ? Ha okayy thanks :)

    Terasa. baguslah haha !. Tetapi lelaki jarang sekali bercermin cermin ni. kan kann

    ReplyDelete
  5. aku pon rase bdk pmpuan mmg xleh dipisahkan dgn cermin..hehe






    slm kenal,
    cik ana

    ReplyDelete
  6. @anamizu kaito
    Hahahaa. kan kann. susah nak pisahkann..

    salam kenal juga :)

    ReplyDelete

Dah baca kan? Komen lah sikit. Sikit pun jadilah.
Fikir sebelum menaip. ;)