Cinta Sekarang Kolot ? [Part 3]

WRITTEN BY : Arep Skema TIME : 4:10 PM TOTAL COMMENTS : 3
Assalamualaikum dan salam sejahtera penduduk planet sfera ni :P

Terwujud lagilah cerita tentang CINTA SEKARANG KOLOT. Dah macam cerita pulak. Untuk Episod kali ni bertopik '' PUTUSKAN HUBUNGAN SEBAB DISURUH BUAT PERKARA BAIK ?''

Okay, dah lama cerita ni berakar umbi dalam kepala aku. Cuma takde masa nak luahkan. So kita mulakan ea. Pada pandangan aku lah kan. Mungkin sekarang ni kan. Bila kita sebut pasal bercouple ke kan, berpasangan ke kan, mestilah indah seindah indahnya kan. Lagi-lagi dapat kekasih yang sweet sweet belaka tu kan. Alhamdulillah..

Untuk kali ni aku nak fokuskan kepada kaum hawa ea. Maaf, bukan merendahkan. Cuma perkongsian bersama*ceh ayat*

Apa maksud untuk tajuk untuk episod kali ni? Maksudnya kan.. Okay  mungkin aku kod mengalaminya. Tapi entah. aku malas nak jomheboh-heboh satu dunia.

Aku tak faham, memang lah seronok kan berpasangan. Tapi kenapa eak. Kita kan manusia, ada akal fikiran yang waras, boleh membezakan baik dan buruk kan. Tapi kan, apa pandangan korang semua bila awek korang semua memutuskan hubungan dengan korang atas sebab yang memang tak boleh diterima oleh kita mahupun adik Albert Einstein. Aku bagi contoh ayat ea.
Perempuan : Awak, saya dah taknak teruskan hubungan kita ni lagi. Saya nak putus dengan awak.
Lelaki : Eh kenapa awak? Apa yang saya buat? Apa salah saya?
Perempuan : Tak, awak takde sala pape pun. Cuma saya macam.. Saya ,saya bukan tak terima, Tapi cuma saya macam 'rimas' lah wak. Saya rasa tak bebas.
Lelaki : Apa maksud awak? Awak tak bebas dari ape?
Perempuan : Yelah, bila saya nak keluar mesti kena cakap dekat awak, lepas tu suruh pakai tudung, baju nak kena macamni, macamtu. Saya rasa kurang senang lah wak.
Nampak tak dekat situ kebengapan perempuan tu. Mesti nampak kan ? Aku rasa memang tak patut perempuan tu putuskan hubungan atas sebab dia kena kongkong disuruh pakai tudung, tutup aurat atau sebagainya yang baik. Kira untung tau bagi seseorang perempuan bila dapat seorang pasangan yang bersungguh-sungguh untuk membimbing kita ke arah yang benar. Mungkin takdelah sebesar mana di mata perempuan, tapi ianya sangat bermakna untuk perempuan yang dapat membezakan baik dengan yang buruk.

Kenapa perlu memutuskan hubungan sebab kita disuruh buat benda yang baik? Sebab dikongkong? Salah tu,. Kadangkala dikongkong itu lebih baik daripada tak dikongkong. Tapi berpandu pada niat lah. Betul tak? Pada aku bagus lelaki yang 'mengongkong' kekasihnya dengan menyuruh pakai tudung, tutup aurat, jaga tatasusila, tau sifat kewanitaan yang sebenar. Serius betul. Beruntung perempuan tu kalau dapat lelaki macamtu .hehee.
-Fahami. hihihi
Lagi satu, benda ni bagus untuk masaa depan. Yelah bermula daripada couple kan, cinta monyet ke beruk ke siamang ke kan. Lepas tu dapat lelaki macamtu, kita patut terima sebab kita akan bawak hingga ke alam perkahwinan. Sebab kita dah terbiasa disuruh pakai macamni macamtu. Takdelah liat bila suami suruh itu ini. Takdelah alasan kan. Faham maksud aku? Baru dapat cium bau syurga :D

Panjang lagi sebenarnya untuk part 3 ni. Tapi aku stopkan jelah sebab panjang sangat kang penant baca nanti. Mungkin aku akan sambung atau aku terus jump ke Part 4 je lah dengan topik yang lebih panas. hahah !


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

3 comments:

  1. tapikn.. klau ptus nk single lgi bagus.. sbb dlm Islam takde istilah couple..
    dan siapa lelaki itu nk kongkong pergi mna dgn siapa? kn waris prmpuan ada.. hmm..
    klau btul llki itu nk bmbing.. khwinilah dia.. takpun nsihat sbgai kwn.. xsalah kn?

    ^___^ skdar pndapat

    ReplyDelete
  2. @CekbOlat-bOlat
    Well yaa betul tu. saya bukan lah makin bimbing orang untuk terus couple.

    Tapi semuanya bergantung pada niat kan. :)

    ReplyDelete
  3. ehem..pengalaman ea...:D

    panjang btul ulasan dya...:P

    ReplyDelete

Dah baca kan? Komen lah sikit. Sikit pun jadilah.
Fikir sebelum menaip. ;)