Perhatian ! Semua Blogger Perlu Tahu !

WRITTEN BY : Arep Skema TIME : 11:14 AM TOTAL COMMENTS : 2
Ha okay. Assalamualaikum semua. Tak jawb dosa :). Sekarang ni. keadaan sangat kritikal lagi kronik ! Series aku cakap. Ramai yang pernah masuk blog aku ni dulu. Kerap lalu lalang sini. Tapi aku dah buat banyak perubahan besar dekat blog ni. Dan perubahan tu memang memberi impak yang sangat mega besar


Yang pertama sekali. Aku dah tak guna lagi url grunge-note .blogspot.com . Aku dah tukar kepada http://arepskema.blogspot.com . Ha. *buat muka pelik terkejut please*. Okay. Bagi yang ambil berat tu mesti tertanya-tanya kenapa tukar url. Series memang kesan dia buruk. Memang banyak kesannya apabila  kita tukar url blog ni. Tapi keadaan dah memaksa aku tukar. Sebabnya, url lama aku dah takboleh nak post dekat mana-mana Facebook tauk. Bila nak post je nanti ada mesej keluar. kata blog aku dilabel sebagai spam. So marah memuncaklah kan. Kesimpulannya aku tukar lah url sebab aku kembali dalam dunia blog ni.


Jadi kesan keseluruhannya. Aku terpaksa delete semua followers aku. Okay nak tahu followers aku masa tu. 274. Haha !. takbanyak pun. *ketawakanlah* . Jadi memang terpaksa delete semua follower sampai jadi 0 or KOSONG balik. Macam baru buat blog tapi dah banyak entry. Pelik.
Kesan yang kedua. Aku terpaksa unfollow blog orang yang aku dah follow tu. Terpaksa pergi satu satu blog yang aku dah follow. Then kena unfollow blog tu. Then follow balik. Nampak gila kan. Nampak banyak kerja kan. Tapi itulah yang patut dibuat. 

So lagi kesannya. gadget or widget yang coding nya ada pakai url blog. Kena search satu satu lah url lama aku. then tukar yang baru. Memang rumit. Rasa korang tak mampu nak buat. Lagi lagi dah ada 500++ folllowers. Hambik kau !

Jadi sekarang. kerja aku ialah mencari balik followers. Kena rajin berblog balik. Kena buat macam-macam. Jadi sape-sapa masuk sini. Follow yea :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2 comments:

  1. baru ingat nak tukar url. kalo cenggini lah kesannya, terpakse lupekan hasrat tu. huhu

    ReplyDelete
  2. @cikshaツ
    ahaha. tulah pasal. baik tapayah tukar. ni tukar pun sebab terpaksa sangat sangat. so kena terima jelah kesannya :)

    ReplyDelete

Dah baca kan? Komen lah sikit. Sikit pun jadilah.
Fikir sebelum menaip. ;)