Aku Perlu Rajin !

WRITTEN BY : Arep Skema TIME : 8:12 PM TOTAL COMMENTS : 2


Assalamualaikum. Ehem. Ha tengok tajuk tu. Macam gerek je kan. Eh mestilah. haha. okay. Kita mulakan. Kenapa dengan tajuk tu dengan diri aku ni ha? Sebelum ni aku malas ke? Macam penganggur ke? Eh tak lah. mana ada. Cuma malas sikit je *konon* haha. Okay tak. mana ada. Sekarang ni nak menjadi rajin lah sikit. Nak buang malas tu jauh jauh jauh sana. Kita mesti ada buat perubahan dalam hidup kita kan. Mana boleh maintain je. Berubah sikit pun jadilah. Tapi janganlah kau dah baik baik jadi budak rajin, baik, pandai tapi lepastu nak berazam jadi budak jahat. Nak merompak bank Perancis pulak. Nak pergi Shopping Complex pun mintak mak duit tambang,inikan pula nak naik flight pergi Perancis semulut-mulut nak rompak bank sana. Bingai. 



Ha okay. stop merepek . Kenapa aku nak beruk berubah? Ape yang perlu diubah? Nak upgrade apa lagi? Whoaa macam-macam okay. Antaranya yang aku dapan kesan untuk kali pertama ialah

Solat 5 waktu kena cukup. [ selama ni tak cukup *jujur* ]
→ Study lebih masa [ nak SPM next year ]
Kemas bilik setiap masa.[ sekarang dah macam lubuk peninggalan perang ] 
Update blog setiap hari [ kalau boleh lah ]


Okay buat masa ni itu dulu yang aku perlu buat. InsyaAllah aku akan buat tanpa paksaan :) Cukup sekadar sokongan moral atau sokoongan dari belakang. Tak usah lah nak upah cheer leader yang terlompat lompat tu. Aku tangah update blog, tetiba je kang diorang dekat belakang aku, terkinja-kinja sana-sini macam kuda dapat air pepsi *abaikan kuda dapat pepsi tu*. Bersorak. Kang tak memasal makan tangga kat belakang rumah aku kang. 


So ehem. Mesti tanamkam azam. Jirus air setiap hari. InsyaAllah menjadi :D 

-semulut-mulut = semata-mata *saje ubah*
we mustmake something 
change in our life, right?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2 comments:

  1. wah gudluck k.... err siye x tau ape tu "semulut-mulut"

    jap2 gulz kn mmg solat x boleh cukup.. lalala

    ReplyDelete
  2. @sengat
    aha terima kasih :)
    ohh semulut-mulut tu saje tukar. perkataan sebenarnya semata-mata. hihii .. ^^

    aha perempuan memanglah.

    ReplyDelete

Dah baca kan? Komen lah sikit. Sikit pun jadilah.
Fikir sebelum menaip. ;)